Innowacja opiera się na zmianie sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem. Ponadto innowacyjna formuła edycji II projektu polega na wzmacnianiu więzi ze środowiskiem przyrodniczym, rozwijaniu poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie. Poprzez czytanie lektur, uczniowie zostaną wprowadzeni w problematykę dotyczącą zmian klimatycznych, postaw ekologicznych oraz szeroko pojętej ochrony środowiska.
Projekt prowadzony jest przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.
Uczniowie klas IV i VII będą rozwiązują testy ("na wejście" - we wrześniu, po I semestrze i na koniec roku szkolnego) dające możliwość stałej i rzetelnej oceny postępów uczniów w nauce matematyki.
Po każdym teście opracowywanesą indywidualizowane raporty, które:
- dają możliwość porównania wyników poszczególnych uczniów i całej klasy z wynikami szkoły, województwa i całej Polski,
- pokazują, które typy zadań sprawiają uczniom najwięcej trudności,
- umożliwiają zbadanie dotychczasowych metod pracy.